Her kommer et referat fra en nydelig glute-økt jeg hadde hos Eirik Sandvik. Kopier gjerne denne treningsøkta hvis du ønsker å sette bein og setemuskelatur på prøve 🙂

Oppvarming: Boksbøy.

10 sett x 3 repetisjoner.

Hvis du benytter denne øvelsen til oppvarming: pass på å benytte en belastning som ikke setter teknikken på prøve.


Next: Strakmark med hantler.

Oppvarmingssett: Lette hantler x 12 repetisjoner.

Sett nr. 1: Tunge hantler x 12 repetisjoner.

Sett nr. 2: Enda tyngre hantler x 10 repetisjoner.

Sett nr. 3: Eeeenda tyngre hantler x 8 repetisjoner.

Dette kan med fordel være den tyngste delen av treningsøkten belastningsmessig.


I hvilepausen kjørte jeg pullthroughs med strikk 🙂

25 repetisjoner x 2 sett.


Next: Hip thrust 1.5 med strikk.

Med «1.5» menes det at du fra topposisjon senker 5-10cm før du på nytt presser opp mot toppen = 1 repetisjon.

Øvelsen utføres over 3 sett x 10 repetisjoner og supersettes med neste øvelse.


Next: Sidegange med mini-band (X-band walk).

Øvelsen supersettes med hip thrust 1.5 – Feel the burn!

Perfekt for aktivisering av gluteus medius som ofte blir glemt bort.

Sørg for å rydde et område som tillater deg å ta minimum 20 skritt hver vei.


Avslutt gjerne treningsøkten med en core-variant.

I dette tilfellet: En-hånds farmers walk – Fokus på transversus abdominis.

Det var først mot slutten av økta jeg fant ut at jeg hadde missa litt på sokkevalget 🙂

Da er det opp til deg å kopiere denne treningsøkten. Jeg kan garantere at du er «fornøyd» etterpå 🙂

Lykke til!


Har du husket å besøke nettbutikken min?

Jeg er BILLIGST I NORGE på treningsstrikker og bootybuildere!

***NYTT i nettbutikken: Slynger i topp kvalitet!


For alle henvendelser – vennligst benytt kontaktsiden.