Startposisjon i markløft gir deg et solid fundament for et trygt og sikkert løft. Et fundament bør med fordel ikke slurves med.

Denne er til deg som lurer på hvordan du kan innta en trygg startposisjon i markløft. Dette er ikke nødvendigvis så enkelt i starten, samtidig som flere flokker seg rundt deg og slenger ut den ene etter den andre tekniske kommentaren om hvordan de mener at du skal gjøre det.

«Sett oppspenn, stram opp lats, brystkassa opp? Ræva ut og bak!»
Oppspenn overhodet? Hva eeer det?
Mye på en gang! 😮

Denne er EKSTREMT enkel og KAN gi deg mange aha-opplevelser på en gang.
Dette avhenger riktignok at du evner å ta deg tid til å kjenne etter hva som skjer underveis.

Se for deg at du har sprunget 567.881m. FORT.

Utslitt er du, lener deg forover og støtter armene tungt ned på knærne for å puste ut.
(detaljerte bildeillustrasjoner lenger ned på siden)

Hva skjer?
-Rumpa går ut og bak.
-Hamstrings spennes opp.
-Korsrygg settes/strammes.
-Brystkassa settes i oppreist stilling.
-Armhulene pakkes sammen og øvre rygg spennes samtidig.
Alt skjer AUTOMAGISK – jobben din nå er å KJENNE ETTER og memorere, automatisere.

Mens du støtter deg der nede, kjenn etter hva som skjer «bak der» og hold det – slipp armene fri.

Avhengig av høyden din;  juster deg ned mot stanga og før rumpa ytterligere ut samtidig.

Nå er det bare å fortsette til neste steg – draget.
Dette fundamentet vil kunne gi deg et trygt drag med tanke på skaderisiko – så sant du ikke har på så mye vekter at du må slippe opp 😜

Lykke til!


Prisgaranti på alle tilgjengelige treningsstrikker – Besøk nettbutikken idag!


Ønsker du å komme i kontakt? Benytt kontaktskjema på denne siden for alle typer henvendelser.