Rygghev i apparat er en GOD øvelse – ofte benyttet som en oppvarmingsøvelse grunnet i mangel på motstand nok. En 20kg`s vektplate er ofte maksimal belastning fordi mange sentre har ikke tyngre vektplater tilgjengelig. Hantler er en god mulighet, men de blir ofte vanskelige å håndtere når man nærmer seg 20kg+, og grunnet i at man faktisk må holde den tett til brystet setter den også en demper på mulig aktivitet i den øvre delen av ryggen.

Hamstrings og setemuskelatur er ikke skapt for å stoppe ved 20kg motstand(!) – med et enkelt grep får du en helt ny øvelse – må prøves!

 

Rygghev med stang og bredt («snatch») grep:

 

Med stang og bredt grep finnes det ikke lenger en begrensning for tyngre belastning på hamstrings og setemuskelatur. Bredt grep for å maksimere bevegelsesbanen, og en bonus er at oppspenn i den øvre delen av ryggen også må opprettholdes.

Kjør øvelsen kontrollert – utfør gjerne med en stopp i bunn og sett et oppspenn som i markløft før neste repetisjon starter.


Besøk norges rimeligste nettbutikk (PRISGARANTI) innen treningsstrikker og booty-strikker HER!

4stk booty treningsstrikker – kun 199kr


For alle henvendelser – vennligst benytt kontaktsiden.