Ønsker du et alternativ til den klassiske good morning med stang på ryggen – eller bare ønsker å mose på med enda en øvelse de dagene du fokuserer på sete og hamstrings?
Er du på utkikk etter noe nytt?

Da kan denne være noe for deg.

Det er noe som skjer når man får en stang på ryggen. Man må fokusere på fot og ryggstilling, gamle skulderskader hilser «takk for sist» og ikke minst – man mister all makt. Med all vekt oppe på ryggen har man ikke lenger noe man skulle ha sagt den dagen man legger på litt for mye vekter.

Zercher kan være en primitiv versjon av flere øvelser – i dette tilfellet tar vi for oss øvelsen Good morning.

Når vi snakker «primitivt» snakker vi om noe som er enkelt og naturlig.

Naturlig er ei å ha 100kg på ryggen uten mulighet til å komme seg unna hvis noe går galt (selv om mange av oss synes dette er latterlig morsomt 🙂 ).
Å bære noe i armene tett inntil kroppen er noe alle har blitt konfrontert med på et eller annet tidspunkt i livet.

Så snart belastningen flyttes tettere inn til kroppen – nærmere hofteregionen – minsker vi trykkbelastningen i korsryggen – og vi får bedre kontroll over faremomenter og ikke minst: Vi kan gi oss når slaget er tapt uten å risikere knekt rygg.

Håper du likte denne!

Stay tuned for more happy days!


Besøk nettbutikken min her! Utstyr for styrke-support og hjemmetrening.

Norges rimeligste treningsstrikker – PRISGARANTI!